شرکت خودروسازی چینی چری سال ها قبل با مشاهده موفقیت و محبوبیت دوو ماتیز، طی یک کپی نابخردانه به خودرویی تحت عنوان چری QQ یا MVM 110 دست یافت. این خودرو که یکی از اولین چینی هایی است که به بازار خودرو کشورمان وارد شد، علی رغم کیفیت و ایمنی بسیار پایین، تنها به علت قیمت نسبتاً پایینی که دارد، هنوز بازار خود را از دست نداده و توسط مدیران خودرو مونتاژ می شود. پس از افت شدید تقاضا، فیس لیفتی از آن با نام MVM 110S تولید شد که نسخه به روزتری از آن با ایجاد تغییراتی ظاهری و فنی محسوب میشود. دنیای آپشن در ادامه ی این مطلب قصد دارد به بررسی این هاچبک کوچولوی شهری بپردازد؛ با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری MVM 110
طراحی ریز نقش آن، دست پخت طراحان شرکت تورینو ایتالیا است. کابین آن کوچک یا به عبارت دیگر ابعاد آن جمع و جور و مناسب خیابان های کلان شهرها ست اما با وجود امنیت پایین به هیچ وجه برای استفاده خارج شهری و در جاده ها توصیه نمی شود. همین ابعاد، مصرف سوخت را به شدت پایین آورده و به عدد ۴٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر می رساند که از نظر صرفه اقتصادی خبر خوبی ست. در ذکر این حسن باید پارک کردن راحت را نیز بیافزاییم که اقبال خانم ها را به خرید آن بیشتر کرده است. اما در بحث جلب مشتری، علاوه بر ایمنی، کمبود یا نبود قطعات یدکی، خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بسیار بد، رقابت را برای ام وی ام ۱۱۰ حتی در مقابل پراید بسیار سخت کرده است.
طراحی داخلی MVM 110
طراحی داخل خودرو MVM 110 با اضافه شدن حرف s به آن نسبت به نسخه قبلی متفاوت تر و جذاب تر شده اما همچنان نشان خودروهای چینی که بهره گرفتن از متریال پلاستیکی بی کیفیت است را به دوش می کشد. ارگونومی و راحتی صندلی ها نمره ی قبولی را می گیرد و برای افراد کوتاه قد تا متوسط مناسب است.
امکانات رفاهی و آپشن های MVM 110
ام وی ام ۱۱۰ جدید در دو تیپ کامفورتبل comfortable دارای امکانات پایه ای و تیپ لاکچری luxury که فول آپشن می باشد، به فروش می رسد. امکانات پایه ای شامل ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی EBD ، مه شکن جلو و عقب، ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و ۴ شیشه ی برقی و سیستم پخش MP3 با پورت USB است. به مدل لاکچری امکاناتی نظیر رینگ های آلومنیومی، گرمکن شیشه عقب، آینه های جانبی برقی، سنسور پارک یا همان سنسور دنده عقب، بلندگوهای پشتی و برف پاک کن عقب اضافه شده است.
مشخصات فنی MVM 110
بررسی این سری از MVM ها نشان می دهد که تفاوت نسخه های مختلف آن تنها در پیشرانه خلاصه شده و تفاوتی در گیربکس، ابعاد و امکانات آن وجود ندارد. عرضه آن بیشتر با نسخه ۳ سیلندر خطی ۱٫۱ لیتری صورت گرفته که با قدرت ۵۲ اسب بخار و جعبه دنده ی دستی تولید می شود که پیشرانه ای ضعیف و کم بازده است. مدل ۴ سیلندر با قدرت ۶۸ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۹۳ نیوتن بر متر در دور موتور ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه و با دو جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و اتوماتیک تولید شده است. در کنار کندی و موتور کم قدرت، راننده ناچار به کنار آمدن با صفحه کلاچ ضعیف نیز می شود.
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای هستند. هر دو از تکنولوژی ترمز ABS بهره می برند اما در مدل ۱۱۰S از سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هم بهره گرفته شده است.
نصب مانیتور فابریک ساندرو در اصفهان
درباره این سایت